Wednesday, November 14, 2012

Presiden FAM Sila Letak Jawatan -Bahagian 20-

Assalamu'alaikum,

Sambungan sedikit dari bahagian 19 berkenaan dengan KPI jurulatih dan pemain. Semua sudah sedia maklum yang Timbalan Presiden FAM telah pun bersuara di mana dia mahukan kemenangan untuk baki 2 lagi perlawanan persahabatan menentang Hong Kong dan Bangladesh(kalau tak silap). Objektif dan KPI baru itu disuarakan dengan nada yang kononnya nasihat dan cabaran kepada K.Rajagobal walaupun kita tahu itu sebenarnya adalah arahan. Ketua jurulatih Harimau Malaya pula menyambut cabaran Timbalan Presiden itu dengan mengatakan yang pasukan negara akan cuba menang baki 2 perlawanan itu nanti.

Jadi K.Rajagobal dan pegawai pasukan yang lain serta pemain-pemain semua kini mempunyai KPI baru iaitu memenangi perlawanan persahabatan yang selama ini tidak menjadi kepentingan dan bukan pengukur KPI mereka. 

Maka dengan itu percayalah bahawa kita akan menang baki 2 perlawanan persahabatan itu nanti. Kenapa?? Tak percaya ke?? Percayalah kerana itu adalah periuk nasi mereka, bila bos dah keluarkan arahan kerja maka pekerja semua haruslah memenuhi tugasan dan arahan yang diberikan untuk menjamin KPI mereka sekaligus memastikan periuk nasi mereka terbela. Tak percaya lagi?? Kita lihat sahaja nanti keputusannya.

Tapi nanti bila dah menang ada pula yang akan kata, "ala Hong Kong boleh lah" atau "seb baik menang ngan Bangladesh". Itu sememangnya sikap rakyat bolasepak Malaysia, walaupun tidak semua tapi ada yang begitu. Sayangnya pasukan bolasepak kebangsaan kita harus berperang dengan penyokong sendiri dan juga penyokong pihak lawan.

Dah lah, nak cerita panjang pun bukan boleh berubah sebab nak ubah sikap turun temurun memang susah, jadi dari banyak bunyi pung pang sana pung pang sini taktikal itu taktikal ini, pemain itu pemain ini, lebih baik kita turun penuhkan stadium malam ini. Cakap pasal kerja orang lain pun tak guna kalau kerja sendiri terabai. Kepada yang suka sibuk-sibuk dengan kerja jurulatih dan pemain tuh harap anda tak lupa tugasan anda untuk datang ke stadium memberi sokongan kepada Harimau Malaya.

Piala AFF 2012 tinggal 11 hari lagi dan kita akan jadi tuan rumah bersama dengan Thailand. Siap sedia semua askar-askar hitam kuning.

Ingat ini milik kita, kebanggaan kita, wajah kita, hanya 2 tahun sekali melibatkan pasukan kita, anak-anak kita, rakan-rakan kita, saudara-saudara kita, jiran kita, bendera kita, pendek kata semuanya ada kena mengena dengan kita.      

Sekadar tulisan dan pendapat. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...