Sunday, April 24, 2011

-Suratkhabar Bahagian 2-

Assalamu'alaikum,

Tidak ada apa yang hendak aku perkatakan di sini sebenarnya atau mungkin sampai sudah tidak terkata apa-apa lagi. Anda lihat sahaja gambar keratan akhbar di bawah ini;


Suratkhabar Mingguan Malaysia bertarikh 24hb April 2011 bersamaan 21 Jamadilawal 1432. Apa yang menariknya, suratkhabar ini diberi nama "Mingguan Malaysia" tetapi apabila aku lihat sahaja mukasurat belakang(belum baca, baru lihat sahaja) aku rasakan bagaikan sedang memegang suratkhabar "Mingguan England".

Berita mengenai Barclay's Premeir League mengenai kemenangan Manchester United mendapat satu slot manakala berita mengenai Liga Super pula berkongsi slot di mana semua laporan mengenai perlawanan diletakkan di dalam satu laporan. Pelik bukan anak buah Ferguson menang 1-0 tetapi anak buah Azraai Khor menang 3-1 tetapi masih tidak dapat liputan meluas. Aku ingin tegaskan di sini bahawa aku bukan menyalahkan Manchester United dan BPL apatah lagi dengki dengan mereka, apa yang aku kecewa ialah dengan wartawan dan editor suratkhabar tersebut.

Apakan daya aku nak menukar apatah lagi menyuruh mereka untuk memberikan keutamaan kepada berita-berita liga tempatan seperti dahulu kala. Sekali lagi hanya boleh berharap agar perkara ini berubah. Anda sebagai sebuah suratkhabar utama negara, jadi mainkanlah peranan anda untuk membela negara. :-)

MEDIA OH MEDIA!!!! 

Sekadar tulisan dan pendapat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...