Wednesday, December 29, 2010

-Gelora Bung Karno-

Assalamu'alaikum,

Sudah 5 hari aku tidak menaip di ruangan ini. Agak ketat jadual aku untuk beberapa hari ini. Aku mencuri sedikit masa di sini untuk menaip ketika ini di LCCT Kuala Lumpur sementara menanti penerbangan AK 380 KUL - CGK.

Hari ini 23 Muharram 1432 aku akan ke Jakarta untuk menyaksikan Perlawanan Akhir Piala AFF Suzuki antara Indonesia lwn Malaysia yang akan berlangsung malam ini (24 Muharram 1432 - 29hb Disember 2010) di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta.

AK 380 Berlepas jam 0700(maaf gambar gegar dipagi hari)

"Self Check-In" katanya


Aku tidak pernah ke sana dan perancangan untuk ke sana di buat di saat akhir kerana aku terbaca artikel di mana Kelab Penyokong Bolasepak Selangor membuat rombongan ke sana, lalu aku menelifon salah seorang dari penganjur dan mereka katakan yang mereka sudah berada di lapangan terbang. Aku agak kecewa tapi aku terus ke komputer riba aku dan aku melayari laman sesawang Air Asia dan aku dapati harga tiket mampu untuk aku ke sana, lalu aku menghubungi rakan-rakan tentera hitam kuning yang lain namun hanya seorang sahaja yang dapat menuruti aku ke Jakarta kerana yang lain sudah ada perancangan lain, maklumlah perancangan saat-saat akhir.

Operasi aku hari ini setibanya di Jakarta ialah untuk mencari tiket perlawanan(yaaa..memang aku tiada tiket ke GBK). Namun aku akan berusaha untuk mendapatkan 2 keping tiket buat aku dan rakanku. Jika tidak aku akan ke Kedutaan Malaysia bagi menyaksikan perlawanan itu di layar gergasi di situ.

Mungkin ada yang akan mengatakan ia merupakan kerja bodoh, tetapi aku tetap hendak ke Gelora Bung Karno buat pertama kalinya dalam sejarah hidup aku dan aku ingin menyaksikan sendiri dengan mata kepala aku sejarah dicipta oleh barisan Harimau Malaya kita di situ. Sebuah epik sejarah yang bakal di kenang dan dijadikan bualan hingga ke anak cucu aku nanti.

Semoga aku dapat mencapai objektif perjalanan aku. Amin!!

WOOOOOOOOOO!!! MA...LAY...SIA!!!!!!

Inilah barisan kita,
Yang ikhlas berjuang,
Siap sedia berkorban,
Untuk ibu pertiwi,
Sebelum kita berjaya,
Jangan harap kami pulang,
Inilah sumpah pendekar kita,
Menuju medan bakti,
Andai kata kami gugur semua,
Taburlah bunga di atas pusara,
Kami mohon doa,
Malaysia berjaya,
Semboyan telah berbunyi,
Menuju medan bakti.

WOOOOOOOO!!! MA...LAY...SIA!!!

10 comments:

  1. yeah...semoga ko dapat tiket kat sana...anak malaysia bakal menggegar bung karno...aku terharu ngan ko :)

    ReplyDelete
  2. Fad, xsabaq nk dgq ceqita ko....pengalaman seorg wira....

    ReplyDelete
  3. blog ni sangat menarikkk!!! =)) heeehe besttt

    ReplyDelete
  4. terboek ar bro..!!
    tabik spring 7x ar dkat ko..!!

    ReplyDelete
  5. anda memang terbaik !!! ..bro citer lagi pengalaman dalam stadium.. aku akan tunggu post ko tu... dengar citer ko siap masuk paper lagi... citer lagi..citer lagi..

    ReplyDelete
  6. WA RESPECT KAT LU MEMANG BERANILAH LU!!!

    ReplyDelete
  7. kalau aku tau rambo tu anakmemberontak,aku peluk ko kat sha-sha tomyam or training chant arituh!

    FAD-Rambo The Malayan Tiger!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...